حجتالاسلام احمدزاده:
غدیر؛ منشور وحدت و مقاومت در نگاه شرق ولایت/ مشهد میزبان همایش بینالمللی «غدیر و مقاومت»
به گزارش رضوی؛ حجتالاسلام محمد احمدزاده در نشست خبری که به تشریح جزئیات برنامههای این دهه اختصاص داشت، با اشاره به آغاز این ایام از عید قربان تا عید مباهله، شعار محوری امسال را میثاق امت و ولایت عنوان کرد و گفت: این شعار، بازتابی از حقیقت ماندگار غدیر است؛ آنجا که پیامبر اعظم(ص) در صحرای غدیر خم، پیمانی الهی را برای هدایت امت اسلامی ابلاغ فرمودند.
وی با تأکید بر اینکه غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه منشور هدایت، وحدت و استمرار مسیر نبوت در سایه ولایت است، افزود: در دنیای کنونی که امت اسلامی با چالشهای گوناگونی روبروست، تمسک به فرهنگ ولایت، بصیرت، همدلی و تبعیت از رهبری الهی بیش از پیش ضرورت یافته است.
این مقام مسئول، همزمانی فرخنده عید سعید غدیر خم با سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، را یک فرصت مغتنم دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر فرهنگ غدیر و ولایت در عصر حاضر، ملت ایران را حول محور اسلام، ولایت و عزت اسلامی گرد هم آوردند.
به زعم، بزرگداشت غدیر و تکریم یاد معمار کبیر انقلاب، تجلیلی همزمان از حقیقت ولایت الهی و استمرار بخشیدن به راه اهلبیت(ع) است.
حجتالاسلام احمدزاده در ادامه به تشریح «پویش اطعام علوی» به عنوان یکی از برنامههای برجسته فرهنگی و اجتماعی دهه امامت و ولایت پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از چهار میلیون نفر از سفره اطعام علوی در مساجد، حسینیهها، تکایا، بقاع متبرکه، امامزادگان و هیئات مذهبی بهرهمند شدند که این امر با مشارکت بیدریغ خیرین و مردم شریف به ثمر نشست.
احمدزاده خاطرنشان کرد که امسال نیز این سنت حسنه با تاکید بر تقویت اجتماعات و با همت مضاعف خیرین ادامه خواهد یافت.
وی از دیگر برنامههای شاخص این دهه در استان خراسان رضوی شامل آذینبندی گسترده شهرها و اماکن عمومی، اجرای پویش «هر خانه یک پرچم» به نام مولای متقیان حضرت علی(ع)، تکریم و تجلیل از سادات معظم، برگزاری محافل باشکوه جشن و معرفت ولایت و امامت، کمکرسانی به نیازمندان، برپایی ایستگاههای صلواتی، خیمههای معرفت، محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی و ورزشی، آیین غبارروبی بقاع متبرکه و راهاندازی کاروانهای شادی برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از نصب المان فاخر غدیر در میدان غدیر مشهد توسط شهرداری به عنوان یکی از اقدامات ماندگار امسال خبر داد و افزود: در راستای فضاسازی معنوی و بصری شهر، خیابانهای قدیمی و معابر اصلی مشهد نیز آذینبندی شده و حدود دو هزار موکب با هدف برپایی ایستگاههای صلواتی اعلام آمادگی کردهاند.
حجتالاسلام احمدزاده، با اشاره به نقش بیبدیل مردم در حمایت از آرمانهای انقلاب و جبهه مقاومت، تصریح کرد: حضور آگاهانه و همیشگی مردم در صحنههای مختلف، برگ زرینی بر افتخارات نظام اسلامی افزوده و این ایام فرصتی است تا با بزرگداشت غدیر، این پیوند ناگسستنی امت و ولایت را بیش از پیش تقویت نماییم.
وی در پایان تأکید کرد که این همایش بینالمللی غدیر و مقاومت نیز در همین راستا، افقهای جدیدی را در تبیین این رویکرد گشوده و به یاری خداوند متعال، شاهد برگزاری باشکوه آن خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه منشور هدایت، وحدت و استمرار مسیر نبوت در سایه ولایت است، افزود: در دنیای کنونی که امت اسلامی با چالشهای گوناگونی روبروست، تمسک به فرهنگ ولایت، بصیرت، همدلی و تبعیت از رهبری الهی بیش از پیش ضرورت یافته است.
این مقام مسئول، همزمانی فرخنده عید سعید غدیر خم با سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، را یک فرصت مغتنم دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر فرهنگ غدیر و ولایت در عصر حاضر، ملت ایران را حول محور اسلام، ولایت و عزت اسلامی گرد هم آوردند.
به زعم، بزرگداشت غدیر و تکریم یاد معمار کبیر انقلاب، تجلیلی همزمان از حقیقت ولایت الهی و استمرار بخشیدن به راه اهلبیت(ع) است.
حجتالاسلام احمدزاده در ادامه به تشریح «پویش اطعام علوی» به عنوان یکی از برنامههای برجسته فرهنگی و اجتماعی دهه امامت و ولایت پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از چهار میلیون نفر از سفره اطعام علوی در مساجد، حسینیهها، تکایا، بقاع متبرکه، امامزادگان و هیئات مذهبی بهرهمند شدند که این امر با مشارکت بیدریغ خیرین و مردم شریف به ثمر نشست.
احمدزاده خاطرنشان کرد که امسال نیز این سنت حسنه با تاکید بر تقویت اجتماعات و با همت مضاعف خیرین ادامه خواهد یافت.
وی از دیگر برنامههای شاخص این دهه در استان خراسان رضوی شامل آذینبندی گسترده شهرها و اماکن عمومی، اجرای پویش «هر خانه یک پرچم» به نام مولای متقیان حضرت علی(ع)، تکریم و تجلیل از سادات معظم، برگزاری محافل باشکوه جشن و معرفت ولایت و امامت، کمکرسانی به نیازمندان، برپایی ایستگاههای صلواتی، خیمههای معرفت، محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی و ورزشی، آیین غبارروبی بقاع متبرکه و راهاندازی کاروانهای شادی برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از نصب المان فاخر غدیر در میدان غدیر مشهد توسط شهرداری به عنوان یکی از اقدامات ماندگار امسال خبر داد و افزود: در راستای فضاسازی معنوی و بصری شهر، خیابانهای قدیمی و معابر اصلی مشهد نیز آذینبندی شده و حدود دو هزار موکب با هدف برپایی ایستگاههای صلواتی اعلام آمادگی کردهاند.
حجتالاسلام احمدزاده، با اشاره به نقش بیبدیل مردم در حمایت از آرمانهای انقلاب و جبهه مقاومت، تصریح کرد: حضور آگاهانه و همیشگی مردم در صحنههای مختلف، برگ زرینی بر افتخارات نظام اسلامی افزوده و این ایام فرصتی است تا با بزرگداشت غدیر، این پیوند ناگسستنی امت و ولایت را بیش از پیش تقویت نماییم.
وی در پایان تأکید کرد که این همایش بینالمللی غدیر و مقاومت نیز در همین راستا، افقهای جدیدی را در تبیین این رویکرد گشوده و به یاری خداوند متعال، شاهد برگزاری باشکوه آن خواهیم بود.




















