۰
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۵ ساعت ۱۰:۴۳

نخستین گروه از حجاج ایرانی وارد کشور شدند

نخستین گروه از حجاج ایرانی وارد کشور شدند

به گزارش پایگاه خبری رضوی به نقل از ایرنا، با ورود نخستین گروه از کاروان‌های زائران بیت الله الحرام، عملیات بازگشت حجاج کشورمان پس از انجام مناسک حج تمتع ۱۴۰۵ آغاز شد. این پرواز با ۲۳۰ زائر بعدازظهر دیروز، ۱۱ خرداد، فرودگاه جده را به مقصد تهران ترک کرده و پس از حدود چهار ساعت پرواز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به زمین نشست.

در عملیات اعزام حج تمتع امسال در مجموع ۳۰ هزار و ۶۷۲ زائر بیت‌الله الحرام با انجام ۲۶۴ پرواز از سه ایستگاه تهران، مشهد و زاهدان به عربستان سعودی منتقل شدند. این عملیات با بهره‌گیری از هشت فروند هواپیمای ایرباس از ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

همه پروازهای مرحله رفت زائران به مقصد فرودگاه مدینه انجام شد و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، پروازهای بازگشت حجاج از فرودگاه بین‌المللی جده به مقصد ایستگاه‌های پروازی در ایران انجام خواهد شد.

شیرزاد پوش‌پاس، مسئول فرودگاه جده در ستاد عملیات حج تمتع ۱۴۰۵، با اعلام آغاز پروازهای بازگشت زائران ایرانی گفت: در نخستین روز عملیات بازگشت ۱۰ پرواز برای انتقال زائران برنامه‌ریزی شده که از طریق آن‌ها حجاج ایرانی به ایستگاه‌های پروازی تهران، مشهد، گرگان و شیراز منتقل می‌شوند.

وی افزود: روند انتقال زائران ایرانی تا ۲۴ خرداد ادامه خواهد داشت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تمامی حجاج کشورمان تا این تاریخ به میهن اسلامی بازخواهند گشت.

https://www.razavi.news/vdciu3azpt1arq2.cbct.html
razavi.news/vdciu3azpt1arq2.cbct.html
کد مطلب ۱۲۹۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما