نائب رئیس مجلس خبر داد:
اتصال راه آهن اردبیل میانه به جمهوری آذربایجان، چین و روسیه
به گزارش خبرنگار رضوی در استان اردبیل، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر ریلی اولین گروه از زائران اردبیلی به مشهد مقدسن با اعلام اینکه ۲ طرح از نظر زیرساختی برای استان اردبیل مهم بوده که یکی جاده اردبیل به سرچم برای تسهیل اتصال استان به مرکز کشور و دیگری راهآهن اردبیل است، گفت: "زحمتهای زیادی برای تکمیل این پروژه های ارتباطی از سوی مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، سیستم بانکی، کنشگران سیاسی و اجتماعی کشیده شده است تا این خواسته بهحق مردم را محقق کنند."
وی با بیان اینکه سفر غیر رسمی رییس جمهور در ماه محرم سال گذشته نقطه عطفی برای تکمیل طرح راهآهن بود، افزود:" در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به اردبیل اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال به این طرح مصوب گردید و فرایند تخصیص از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد."
علی نیکزاد با اشاره به تخصیص ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح راهآهن اردبیل، گفت: "امروز به صورت آزمایشی نخستین قطار با حضور زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) حرکت کرد و در روزهای آینده نیز به صورت رسمی افتتاح خواهد شد."
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همه دستاندرکاران در اجرای طرح راهآهن اردبیل، تصریح کرد: "این خط ریلی که در نهایت در دولت چهاردهم آماده افتتاح شد، طرح مهمی برای توسعه استان اردبیل و منطقه شمال غرب کشور است و امیدواریم این طرح را در نهایت به پارسآباد برسانیم و در نهایت به جمهوری آذربایجان و کشورهای روسیه و چین متصل شویم."
احد بیوته رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز در حاشیه بدرقه زئران امام رضا(ع) از ایستگاه راه آهن اردبیل با اعلام اینکه جای شکر و تبریک دارد که به هر حال وعدهای که سالها از سوی مسئولان به مردم داده میشد، در نهایت محقق شد، از همه دستاندرکاران این پروژه مهم قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه امیدواریم طرح راهآهن که به جد در ۲ سال گذشته از سوی مجمع نمایندگان پیگیری میشد، در اردبیل متوقف نشود و در ادامه راه به دشت مغان برسد، اظهار داشت: تلاش بر این است تا این خط ریلی پس از مغان به حوزه قفقاز متصل گردد."
صدیف بدری نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: "به برکت مردم و تلاش دستاندرکاران اجرای طرح، امروز شاهد حرکت قطار اردبیل به سمت مشهد هستیم و به طور قطع آغاز با برکتی خواهد بود."
وی با تاکید بر اینکه راهآهن اردبیل مطالبه بحق مردم و اصحاب رسانه بود، با قدردانی از مطالبهگری مردم، نخبگان و اصحاب رسانه به عنوان موتور محرک تکمیل طرح افزود: "از راهآهن جمهوری اسلامی ایران نیز قدردانی میکنیم که به بهترین قطار را در اختیار استان قرار دادند و شرکت فدک که برای انجام سفر قبول زحمت کردند."
بدری با اشاره به کلنگزنی راهآهن اردبیل از سال ۱۳۸۴، تصریح کرد: "از همه مردم عذرخواهی میشود طرحی که میتوانست در ۱۰ سال به بهرهبرداری برسد، بیش از ۲۰ سال طول کشید؛ البته طرحهای عمرانی و زیرساختی گاه با مشکلهایی در مسیر اجرا روبهرو میشود اما به هر روی امروز با تلاش همه مسئولان شاهد آغاز به کار آن هستیم."




















