۰
تاریخ انتشار
جمعه ۸ خرداد ۱۴۰۵ ساعت ۰۸:۱۱
پس از ۲۲ سال انتطار:

سوت قطار اردبیل با سفر به مشهد مقدس شنیده شد

سوت قطار اردبیل با سفر به مشهد مقدس شنیده شد
به گزارش خبرنگار رضوی در استان اردبیل،  پس از سال ها انتظار، نخستین قطار مسافری از ایستگاه اردبیل با بدرقه جمعی از مسئولان استانی به سمت مشهد مقدس حرکت کرد. مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل در بدرقه در حاشیه مسافران و بهره‌برداری از طرح راه‌آهن اردبیل با اعلام اینکه طرح راه‌آهن اردبیل پس  از ۲۲سال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: "امروز نخستین قطار با حضور ۲۷۰ زائر حرم مطهر رضوی راهی مشهد مقدس شد."
وی با تقدیر از دولت‌ها، وزیران، استانداران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که در تکمیل و بهره‌برداری این طرح تلاش کرده اند، با اعلام اینکه در دولت چهاردهم هم با همت همه عزیزان و دستور رییس جمهور و همکاری همه دست‌اندرکاران شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم، اظهار داشت: "مراسم بهره‌برداری رسمی این طرح در روزهای آینده با حضور مدیران ارشد کشوری برگزار می شود."
 استاندار اردبیل با بیان اینکه نخستین بار صادراتی استان اردبیل روز جمعه نهم خرداد از طریق این خط ریلی بارگیزی شده به سمت مرز رازی و کشور ترکیه ارسال خواهد شد، افزود: "تلاش می‌کنیم از مزیت‌های این خط ریلی که برای استان اردبیل فرصت‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف ایجاد خواهد کرد ، نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم."
وی با اعلام اینکه با توجه به ظرفیتی که استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری دارد، بهره‌برداری از این طرح و خطوط ریلی نقش قابل توجهی در جابجایی مسافران به ویژه امنیت سفر، افزایش گردشگران ، کاهش مصرف سوخت، مدیریت سفرها و تسهیل تردد خواهد داشت، " گفت: راه‌اندازی این خط ریلی به طور قطع در ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل خواهد داشت."
استاندار اردبیل تصریح کرد:"امروز یک روز تاریخی است و ثبت اولین حرکت قطار راه‌آهن اردبیل به سمت مشهد مقدس و حرم رضوی افتخار بزرگی برای این استان است."
وی با اعلام اینکه برای این پروژه طی ۲۲ سال توسط دولت‌های مختلف ، وزرا ، استانداران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی زحمات زیادی کشیده شده  است، افزود:"دولت چهاردهم در یک سال اخیر ۱۳ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل اختصاص داده است. "
امامی یگانه با اشاره به مزیت‌های استان اردبیل در تولیدات کشاورزی و صنعتی به ویژه بخش گردشگری استان، افزود: "پیش‌بینی شده سالانه ۲.۵ میلیون تن بار و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق راه‌آهن اردبیل - میانه جابجا شوند که قطعا ارزش افزوده ، ایمنی سفر و ترغیب حضور سرمایه‌گذاران و مدیریت مصرف انرژی به ارمغان خواهد آورد. "
https://www.razavi.news/vdchiwnzz23nimd.tft2.html
razavi.news/vdchiwnzz23nimd.tft2.html
کد مطلب ۱۲۹۵۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما